25. jubilejní sezona
DOTKNI SE ZVUKU
vyhledat
orchestrální cyklus A

Korngold. Mozart. Mendelssohn

A3
Korngold. Mozart. Mendelssohn

ERICH WOLFGANG KORNGOLD Viel Lärmen um Nichts (Mnoho povyku pro nic), suita op. 11
WOLFGANG AMADEUS MOZART Koncert pro dva klavíry Es dur KV 365/316a
FELIX MENDELSSOHN-BARTHOLDY Symfonie č. 5 d moll op. 107 „Reformační“

Hélène Mercier & Louis Lortieklavír
Emmanuel Villaumedirigent

900 | 760 | 580 | 390 Kč (SL/E) | 150 Kč (ST) | donátorská vstupenka 3 000 Kč

předpokládaný konec koncertu ve 21.15

Oto Reiprichflétna
Tato klavírní dvojice je opravdu výjimečná! Měl jsem již tu čest Hélène Mercierovou a Louise Lortieho s PKF—Prague Philharmonia doprovázet a byl to fantastický zážitek. Přijďte si je poslechnout, navíc v té nejlepší možné kombinaci PKF—Prague Philharmonia + Emmanuel Villaume.

Zázrak

Emmanuel Villaume: „Třetí koncert je opět tak trochu výjimečný, protože spojuje tři skladatele, kteří vstoupili na hudební scénu jako zázračné děti. Skladby, které uslyšíte, napsali všichni ve věku kolem 20 let, kdy už za sebou měli úctyhodnou řádku vyzrálých kompozic a uměleckých triumfů. Brněnský rodák Erich Wolfgang Korngold ve své předehře Mnoho povyku pro nic nezapře vlivy Richarda Strausse, Gustava Mahlera i W. A. Mozarta. Naplňuje je však svým osobitým „korngoldovským“ zvukem a elánem. Mendelssohn se ve své Reformační symfonii jasně hlásí k odkazu Ludwiga van Beethovena, kterého velmi obdivoval. Ve skladbě komponované na počest 300letého výročí od tzv. Augsburského vyznání rafinovaně osciluje mezi hudbou sakrální a ryze světskou. Na závěr jsem si nechal Mozarta, jehož klavírní koncerty považuji za jedny z nejkrásnějších skladeb v celé jeho tvorbě. Jsou velmi jímavé a plně se v nich zrcadlí Mozartův hudební génius. 16. prosince uslyšíte nikoliv jeden, ale hned dva klavíry najednou. Navíc se sólisty, se kterými spolupracuji nesmírně rád. Duem Hélene Mercier a Louis Lortie, které sbírá vavříny napříč kontinenty. Pro mne osobně aspiruje tento večer na jednoho z favoritů nadcházející sezony.“ 

 

Hélène Mercier

Rodačka z kanadského Montrealu Hélène Mercier se hře na klavír věnuje od šesti let. Absolventka Universität für Musik und darstellende Kunst Wien (Dieter Weber), newyorské Julliard School (Sasha Gorodnitski) a pařížské Conservatoire National Supérieur (Pierre Sancan) má za sebou spolupráci s řadou význačných světových dirigentů (Zubin Mehta, Seiji Ozawa, Neeme Järvi) a orchestrů (Izraelská filharmonie, Shanghai Symphony Orchestra, Ruský státní symfonický orchestr). Jako komorní hráčka vystoupila po boku takových osobností, jako je fenomenální lotyšský houslista Gidon Kremer či současná vycházející hvězda Gautier Capucon (violoncello), v rámci klavírního dua mezi její partnery patřili Boris Berezowsky, Louis Lortie či Frank Braley. Za svou bohatou nahrávací činnost si Hélène Mercier vysloužila uznání veřejnosti i odborné kritiky (Editor’s Choice magazínu Gramophone). Je držitelkou francouzského řadu umění a literatury „Chevalier de l’Ordre des Arts et des Lettres“.

Louis Lortie

Během své vice než tři desítky let trvající kariéry si kanadsko-francouzsky klavírista Louis Lortie vybudoval pověst jednoho z nejvšestrannějších umělců. Jeho pestrá koncertní činnost jej zavedla do celého světa. Dlouhodobě spolupracuje s BBC Symphony Orchestra, BBC Philharmonic, Orchestre National de France, Philadelphia Orchestra, Dallas Symphony nebo San Diego Symphony. V rodné Kanadě pravidelně vystupuje s orchestry v Montrealu, Torontu, Ottawě a Calgary. Jako rezidenční umělec působil v sezoně 2017—2018 u Shanghai Symphony. To vše pod taktovkou osobností jako Sir Andrew Davis, Jaap Van Zweden, Simone Young a další. Jakožto sólista a komorní hráč Louis Lortie zavítal do nejslavnějších koncertních síní světa (Wigmore Hall, Carnegie Hall) a na řadu hudebních festivalů jako Beethovenfest Bonn nebo Liszt Festival Raiding. Je spoluzakladatelem a uměleckým ředitelem LacMus International Festival. Jeho diskografie čítá více než 45 nahrávek pro label Chandos Records, mezi nimiž nechybí komplet Beethovenových klavírních sonát nebo Lisztův cyklus Léta putování, který deník New York Times zařadil mezi nejlepší nahrávky roku 2012.

Emmanuel Villaume

Emmanuel Villaume působí od sezony 2015—2016 jako šéfdirigent a hudební ředitel PKF — Prague Philharmonia a šestým rokem zastává pozici hudebního ředitele Opery v Dallasu. Na podzim roku 2017 získal společně se sopranistkou Dianou Damrau prestižní německou cenu „ECHO Klassik“ v kategorii „Operní album roku“ za nahrávku Meyerbeerových árií. V prosinci 2017 nastudoval v Metropolitní opeře v New Yorku očekávanou inscenaci Pucciniho Tosky, která byla přenášena v rámci série MET: Live in HD do více než 2000 kin v 73 zemích světa. V sezoně 2018—2019 se vrací do Metropolitní opery, kde nastuduje Bizetovi Lovce perel, do Deutsche Oper Berlin (Massenet: Don Quichotte) a v Opera Dallas ho čekají hned tři inscenace — Wagnerův Bludný Holanďan, Bizetova Carmen a Pucciniho Manon Lescaut. Emmanuel Villaume pravidelně spolupracuje s nejprestižnějšími operními domy světa: Královskou operou Covent Garden v Londýně, Deutsche Oper Berlin, Mariinským divadlem v Petrohradě, Metropolitní operou v New Yorku, Lyric Opera v Chicagu, Sanfranciskou operou, Gran Teatre del Liceu v Barceloně a dalšími. Nastudoval inscenace ve Washingtonské národní opeře, Teatro Colón v Buenos Aires, Tokyo Bunka Kaikan, Teatro Real v Madridu, Bavorské státní opeře, Teatro La Fenice a dalších. Spolupracoval s předními světovými orchestry: Bavorským rozhlasovým orchestrem, Orchestre de Paris, Královskou filharmonií v Londýně, Chicagským, Sanfranciským a Bostonským symfonickým orchestrem, Losangeleskou filharmonií, NHK Symphony Orchestra v Tokiu a dalšími. Je vyhledávaným partnerem největších operních hvězd současnosti: Anny Netrebko, Diany Damrau, Bryana Hymela či Angely Gheorghiu. V srpnu 2018 vyšla pod jeho taktovkou ve vydavatelství Warner Classics profilová nahrávka PKF — Prague Philharmonia s díly Ravela, Debussyho a Bizeta.

 

 

za podpory
generální partner
hlavní partner
generální mediální partner
hlavní mediální partner