27. koncertní sezona
PROLOMIT TICHO
krása dneška S

Zubel. Horváth. Tóth

S3
Zubel. Horváth. Tóth

V důsledku vládního nařízení týkajícího se rizika šíření koronaviru COVID–19 jsme bohužel nuceni zrušit koncert S3 plánovaný na úterý 17. března 2020 v prostorách Národní technické knihovny v Praze 6. Více informací

Svobodně COkoliv • Incidental Texts 

ZMĚNA PROGRAMU

BALÁZS HORVÁTH
Passaconne pro sólovou flétnu
Pontok, vonalak (k Sacherovi přes Bouleze)
Intermezzo (smyčcový kvartet)
AGATA ZUBEL
Aforyzmy na Milosza
MIROSLAV TÓTH
Smuteční pochod pro potřeby zániku demokracie (světová premiéra)

Agata Zubel — soprán  Balázs Adorján — violoncello
Barbora Haasová — flétna  Miroslav Tóth — baryton saxofon
Fama Quartet a členové PKF — Prague Philharmonia
Pavel Šnajdr — dirigent  Fedor Gál — host

Patron koncertu: Karel Hons — trubka

Partnerem koncertu je Národní technická knihovna

500 | 400 Kč (senioři 65+) | 100 Kč (studenti a děti do 15 let) | donátorská vstupenka 2 000 Kč

 

#mimoradu

Permanentní „brainwashing“ charakterizovaný ničením knih, zakazováním autorů, výročními mítinky, bezobsažnými citáty. Neustálé „hony na čarodějnice“ zaměřené proti genetice, sociologii, hlubinné psychologii, kybernetice, sémiotice či lingvistice. To vše dotvářelo východní Evropu před rokem 1989. Je to ale opravdu minulost? Večer vokálně-instrumentální tvorby na zakazované či stále zakázané texty.

Za vším hledej cenzora! Čtěte více

AGATA ZUBEL Parlando

Agata Zubel

Agata Zubel se v Praze představí nejen jako skladatelka, ale i jako vokalistka. Za svoji kariéru spolupracovala s mnoha světovými tělesy: Losangeleskou filharmonií, Klangforum Wien, Ensemble InterContemporain, musikFabrik, London Sinfonietta, Ictus, San Francisco Contemporary Music Players, Seattle Chamber Players, Hannoverskou státní operou, Varšavskou filharmonií a dalšími. Vystoupila ve Walt Disney Concert Hall v Los Angeles, vídeňském Musikvereinu, berlínské Philharmonie, Elbphilharmonie v Hamburku, Royal Albert Hall v Londýně a dalších koncertních sálech světa. Zúčastnila se také mnoha festivalů, z nichž stojí určitě za zmínku BBC Proms, Wien Modern, Festival d´Automne v Paříži, Varšavský podzim, Avanti!, Darmstadt Summer Course, Other Minds Festival v San Franciscu, Beethovenův festival v Bonnu, Musica Polonica Nova a další.

V roce 2010 byla v Národní opeře ve Varšavě s velkým úspěchem premiérována její opera-balet Between, jež jí vynesla další objednávku, z níž se zrodila opera Oresteia. V témže roce dostala také pozvání stát se rezidenční skladatelkou Other Minds Festival v San Franciscu. V roce 2016 pak napsala svou třetí operu Bildbeschreibung pro Klangforum Wien, jejíž premiéra se uskutečnila v roce 2018.

Její skladba Not I byla vyhlášena nejlepším dílem 60. ročníku International Rostrum of Composers 2013 a za stejnou skladbu si odnesla i Cenu Polonica Nova 2014. Mezi její poslední úspěchy patří medaile Společnosti Witolda Lutosławského, Evropská skladatelská cena za Ohňostroj a cena Erste Bank.

Balázs Horváth (*1976)

Skladby budapešťského rodáka Balázse Horvátha zazněly nejen v Maďarsku, ale například i v rámci ISCM World Music Days v Ljubljaně, Gaudeamus Music Week v Amsterdamu, festivalu Mladá Praha, Biennale für Neue Musik ve Frankfurtu nebo The Magyar Legacy v New Yorku. Z jeho početných mezinárodních úspěchů jmenujme vítězství v mezinárodní soutěži György Ligetiho v Berlíně, 2. cenu v mezinárodní skladatelské soutěži Akademie Ference Liszta a 3. cenu v mezinárodní soutěži v Apeldoornu v Holandsku. V roce 1994 byl stipendistou prestižního programu pro mladé skladatele na Tanglewood institutu v rámci Bostonské univerzity, který vedl Richard Cornell. Pravidelně spolupracuje s mezinárodně uznávanými soudobými skladateli a dirigenty: Bryanem Ferneyehoughem, Michaelem Jarrellem, Marcem Stroppou, Denisem Smalleym a Lászlem Tihanyim. 

Balázs Horváth začal hrát v sedmi letech na housle na Tóth Aladár Music School v Budapešti pod vedením Wambacha Ferencné. Dále pokračoval na hudební škole Bély Bartóka, kde se již naplno věnoval kompozici u profesora Istvána Feketeho Györa. Svá studia zakončil v roce 1999 na Akademii Ference Liszta pod vedením Zoltána Jeney, Attily Bozaye a Jánose Vajdy. Později zde získal také doktorský titul. Od roku 2012 je členem nadace soudobé hudby Pétera Eötvöse.

Miroslav Tóth (*1981)

Skladatel a saxofonista Miroslav Tóth narozený v Bratislavě se zabývá především oblastí elektronické hudby. Jeho aktivity však zasahují i do tvorby pro film a rovněž sklízí úspěchy na poli klasické kompozice. Jeho skladbu The Quartet of Tentacles Reaching Out zařadil do svého repertoáru i věhlasný Kronos Quartet.

Jeho tvorba je velmi nekonvenční, až za hranicemi jisté provokace, o čemž svědčí i názvy jeho skladeb: trilogie Zázračná masážní tyč pro úředníky ve veřejných institucích, Tyč a Záhada tyče, z nichž poslední byla uvedena na festivalu Opera Nova 2018, Teorie absolutního smutku pro soprán a orchestr, Kyberpunkomša, jež si odnesla cenu v soutěži Radia Head 2017 v kategorii „Experimentální hudba“, desetidílné Requiem za mafiána pro a capella sbor a kontratenor nebo komorní klavírní koncert Smutný valčík.  Z jeho dílny vyšla i řada skladeb pro menší obsazení, sólisty i autorská seskupení jako Dunkeltherapie nebo Funeral Marching Band. Spolupracuje rovněž s Pražským improvizačním orchestrem, založil seskupení věnující se improvizaci Musica Falsa et Ficta a je častým hostem či iniciátorem site specific performances. V současné době je doktorandem Hudební fakulty Akademie múzických umění v Praze ve třídě Michala Rataje.

 

za podpory
generální partner
hlavní partner
generální mediální partner
hlavní mediální partner