25. jubilejní sezona
DOTKNI SE ZVUKU
jiní pořadatelé v České republice

Beethovenova 9. symfonie

Beethovenova 9. symfonie

LUDWIG VAN BEETHOVEN
Symfonie č. 9 d moll op. 125

Historicky první koncert klasické hudby v nově otevřeném největším multifunkčním kulturním a kongresovém centru ve střední Evropě O2 universum u příležitosti 30. výročí sametové revoluce

Joyce El-Khourysoprán
Stéphanie d’Oustracmezzosoprán
Simon O’Neilltenor
Dmitrij Belosselskijbas
Pražský filharmonický sbor
Lukáš Vasilek
sbormistr
Emmanuel Villaumedirigent

Program v PDF ke stažení

2 290 – 490 Kč | VIP Platinum 5 990 Kč

 

VIP Platinum

  • Nejlepší místa v sále, VIP šatna, přednostní vstup do O2 universum
  • Exkluzivní setkání s umělci po skončení koncertu spojené s autogramiádou
  • Welcome drink a občerstvení po koncertě
  • Možnost prohlídky O2 universum před začátkem koncertu
  • Dárek v podobě CD
  • Program koncertu zdarma

 

 

Emmanuel Villaume – dirigent

Emmanuel Villaume působí od sezony 2015—2016 jako šéfdirigent a hudební ředitel PKF — Prague Philharmonia a šestým rokem zastává pozici hudebního ředitele Opery v Dallasu. Na podzim roku 2017 získal společně se sopranistkou Dianou Damrau prestižní německou cenu ECHO Klassik v kategorii Operní album roku za nahrávku Meyerbeerových árií. V prosinci 2017 nastudoval v Metropolitní opeře v New Yorku očekávanou inscenaci Pucciniho Tosky, která byla přenášena v rámci série MET: Live in HD do více než 2000 kin v 73 zemích světa. V sezoně 2018—2019 se vrátil do Metropolitní opery v New Yorku, Deutsche Oper Berlin a v domovské opeře v Dallasu uvedl hned tři inscenace – Wagnerova Bludného Holanďana, Bizetovu Carmen a Pucciniho Manon Lescaut. Emmanuel Villaume pravidelně spolupracuje s nejprestižnějšími operními domy světa: Královskou operou Covent Garden v Londýně, Deutsche Oper Berlin, Mariinským divadlem v Petrohradě, Metropolitní operou v New Yorku, Lyric Opera v Chicagu, Sanfranciskou operou, Gran Teatre del Liceu v Barceloně ad. Nastudoval inscenace ve Washingtonské národní opeře, Teatro Colón v Buenos Aires, Tokyo Bunka Kaikan, Teatro Real v Madridu, Bavorské státní opeře či Teatro La Fenice. Spolupracoval s předními světovými orchestry: Bavorským rozhlasovým orchestrem, Orchestre de Paris, Královskou filharmonií v Londýně, Chicagským, Sanfranciským a Bostonským symfonickým orchestrem, Losangeleskou filharmonií, NHK Symphony Orchestra v Tokiu a řadou dalších. Je vyhledávaným partnerem největších operních hvězd současnosti: Anny Netrebko, Diany Damrau, Bryana Hymela nebo Angely Gheorghiu. Narodil se v roce 1964 ve Štrasburku. Vystudoval hudbu na Conservatoire de Strasbourg a posléze pokračoval ve studiích na pařížské Sorbonně, kde získal diplom v oboru literatura, filozofie a hudební věda. Jako autor erudovaných hudebněvědných článků byl ve věku pouhých 21 let jmenován dramaturgem Rýnské národní opery ve Štrasburku. V letech 2001—2010 byl uměleckým ředitelem festivalu Spoleto. Je držitelem čestného doktorátu na Univerzitě v Indianapolis.

 

Joyce El-Khoury – soprán

Pro krásu jejích pianissim ji kritika často přirovnává k slavné Marii Callasové. Účinkovala na nejvýznamnějších evropských a amerických operních scénách – v Královské opeře Covent Garden v Londýně, Bavorské státní opeře, Teatro Real v Madridu, Opeře v Seattlu, Velšské národní opeře, na slavném festivalu v Glyndebourne ad. Ráda objevuje nový repertoár. Její diskografie zahrnuje například tři zřídka uváděné opery Gaetana Donizettiho – Les Martyrs, Belisario a Anděl z Nisidy, nebo nahrávku Lisztovy opery Sardanapalo, jíž London Times ocenily pěti hvězdami. Její debutové sólové album „Écho“ získalo nominace na International Opera Award 2019 a Juno Award 2019 a bylo zvoleno „Albem týdne“ týdeníku Sunday Times. Její ztvárnění Taťjany v Čajkovského Evženu Oněginovi bylo portálem operawire.com nominováno mezi 11 nejzářivějších výkonů roku 2018. Joyce El-Khoury se narodila v Libanonu, ale vyrostla v Kanadě. Je absolventkou Lindemann Young Artist Development Program Metropolitní opery v New Yorku a vítězkou několika renomovaných mezinárodních soutěží – mezi jinými Loren L. Zachary Competition a Mario Lanza Vocal Competition.

 

Stéphanie d’Oustrac – mezzosoprán

Začátky její pěvecké kariéry jsou spjaty především s barokní hudbou a významným francouzským dirigentem, zakladatelem slavného souboru Les Arts Florissants, Williamem Christiem. Tato éra ji zavedla na slavný operní festival v Glyndebourne, do Théâtre du Châtelet a Théâtre des Champs-Elysées v Paříži, Barbican Center v Londýně nebo do Théâtre de la Monnaie v Bruselu. Prapraneteř významného francouzského hudebního skladatele Francise Poulenca je rovněž jednou z nejvyhledávanějších pěvkyň v mozartovském a francouzském repertoáru, jako Carmen se například představila v proslulé inscenaci Davida McVicara na festivalu v Glyndebourne. Spolupracovala s celou plejádou význačných režisérů – vedle již zmiňovaného Davida McVicara rovněž s Robertem Carsenem, Romeem Castelluccim, Willy Deckerem, Jérômem Deschampsem, Calixtem Bieitem ad., a dirigenty jako Myung-Whun Chung, Sir Colin Davis, Charles Dutoit, Sir John Eliot Gardiner, Marc Minkowski, Tomáš Netopil ad. Jako sólistka zpívala s věhlasnými orchestry – Orchestra of the Age of Enlightenment, Orchestre de Paris, Concertgebouw Amsterdam nebo s Královskou filharmonií v Londýně, se kterou uvedla Fallovu Čarodějnou lásku na festivalu BBC Proms. Její nejbližší angažmá zahrnují účinkování v Teatro alla Scala v Miláně, Opernhaus Zürich, Teatro Real v Madridu, Gran Teatre del Liceu v Barceloně, na Salcburském festivalu, festivalu v Aix-en-Provence a návrat na Glyndebourne Festival ve Velké Británii.

 

Simon O´Neill – tenor

Je nazýván „wagnerovským tenorem své generace“. Jeho pěvecké umění ho zavedlo prakticky do všech nejprestižnějších operních domů a koncertních sálů světa – Metropolitní opery v New Yorku, Královské opery Covent Garden v Londýně, milánské La Scaly, Deutsche Oper a Deutsche Oper Berlin, Vídeňské a Bavorské státní opery, do Opery v Sydney a v San Franciscu, newyorské Carnegie Hall či londýnské Royal Albert Hall. Na festivaly v Salcburku, Bayreuthu, Ravinii, Edinburghu nebo na BBC Proms. Spolupracoval s Pierrem Boulezem, Riccardem Mutim, Jamesem Levinem, Valery Gergievem, Sirem Antoniem Pappanem, Danielem Barenboimem, Danielem Gattim, Fabiem Luisim, Sirem Simonem Rattlem, Christianem Thielemannem, Franzem Welser-Möstem, Kentem Naganem a řadou dalších světových dirigentů. Jako koncertní pěvec účinkoval s Berlínskou a Newyorskou filharmonií, Londýnským, Bostonským a Chicagským symfonickým orchestrem, Accademia di Santa Cecilia v Římě ad. Vedle mnoha dalších poct je tento držitel Ceny Grammy za album „Father and Son, Wagner Scenes and Arias“ pro EMI mimo jiné vyobrazen na jednodolarové poštovní známce z roku 1998 na svém rodném Novém Zélandu. 

 

Dmitry Belosselskiy – bas

Říká se o něm, že operní svět dobyl rychlostí vichřice. Během deseti let od svého úspěchu na Čajkovského soutěži v Moskvě v roce 2007 debutoval prakticky na všech světových operních scénách – v Metropolitní opeře v New Yorku, milánské La Scale, Velkém divadle v Moskvě, Deutsche Oper Berlin, Bavorské a Vídeňské státní opeře, Pařížské národní opeře nebo Lyrické opeře v Chicagu. Z poslední doby jmenujme jeho účinkování v nové produkci Aidy na Salcburském festivalu pod taktovkou Riccarda Mutiho, ztvárnění Filipa II. v Donu Carlosovi v Maggio Musicale Fiorentino za řízení Zubina Mehty či basový part v Beethovenově 9. symfonii s Orchestre national de France s Christophem Eschenbachem. Vedle těchto tří velkých dirigentů spolupracoval také například s Danielem Barenboimem, Riccardem Chaillym, Vladimirem Spivakovem či Jamesem Levinem. V této sezoně se vrátil do Metropolitní opery v New Yorku, Velkého divadla v Moskvě, Gran Teatre del Liceu v Barceloně, do berlínského Konzerthausu v Šostakovičově Symfonii č. 13 „Babi Jar“ a k Chicagskému symfonickému orchestru, se kterým zpíval v Chicagu a Tokiu pod taktovkou Riccarda Mutiho basový part ve Verdiho Requiem. Vedle dráhy operního pěvce pokračuje Dmitry Belosselskiy ve své spolupráci s Moscow Sretensky Monastery Choir, se kterým vystupuje jako sólista.

 

Pražský filharmonický sbor

Pražský filharmonický sbor (PFS) je předním evropským vokálním tělesem, jehož doménou je především oratorní a kantátový repertoár. V jeho čele se od jeho založení v roce 1935 vystřídali nejvýznamnější čeští sbormistři (mj. Jan Kühn, Josef Veselka, Pavel Kühn). Od roku 2007 je hlavním sbormistrem Lukáš Vasilek. PFS pravidelně spolupracuje s nejvýznamnějšími světovými orchestry (Berlínskou a Izraelskou filharmonií, Staatskapelle Dresden, Vídeňskými symfoniky ad.) a dirigenty (Daniel Barenboim, Jiří Bělohlávek, Christoph Eschenbach, Manfred Honeck, Fabio Luisi, Zubin Mehta, Sir Simon Rattle ad.). Od roku 2010 je PFS rezidenčním sborem operního festivalu v rakouském Bregenzu. Nahrává pro společnosti Decca Classics, Deutsche Grammophon, Sony Classical a Supraphon. Za své nahrávky získal řadu ocenění – Diapason d´or de l´année, Editor´s Choice časopisu Gramophone, Choral & Song Choice BBC Music Magazine ad.

 

PKF — Prague Philharmonia

PKF — Prague Philharmonia vznikla v roce 1994 z iniciativy dirigenta Jiřího Bělohlávka pod názvem Pražská komorní filharmonie. Od počátku sezony 2015—2016 stojí v jejím čele francouzský dirigent Emmanuel Villaume. Orchestr má ve svém „rodném listě“ vepsánu svěžest, energičnost a perfekcionismus, stejně jako lásku k hudbě, jež vkládá do každého koncertu. Je ceněn pro svůj charakteristický zvuk, za nímž stojí mimo jiné jeho stěžejní repertoárová oblast — hudba vídeňského klasicismu. PKF — Prague Philharmonia vystoupila s celou plejádou světoznámých dirigentů a sólistů: Christopherem Hogwoodem, Jakubem Hrůšou, Julianem Rachlinem, Marthou Argerich, Jefimem Bronfmanem, Andrásem Schiffem, Sarah Chang, Isabelle Faust, Gáborem Boldoczkým, Jonasem Kaufmannem, Lucianem Pavarottim, Dianou Damrau, Annou Netrebko, Plácidem Domingem, Elinou Garančou, Juanem Diegem Flórezem, Magdalenou Koženou, Thomasem Hampsonem a řadou dalších. Je pravidelně zvána na mezinárodní hudební festivaly a vystupuje v předních světových sálech (BBC Proms, Dresdner Musikfestspiele, MITO Settembre Musica, Pražské jaro, Festspielhaus Baden Baden, Elbphilharmonie Hamburk, Gasteig Mnichov, Tokyo Suntory Hall, Královská opera Muscat v Ománu ad). Natočila přes 90 kompaktních disků pro přední domácí i světová hudební vydavatelství a za své nahrávky má na svém kontě řadu ocenění: Zlatou desku RAC Kanada 2000, Cenu Harmonie 2001, Diapason d‘Or 2007. V roce 2016 získala za CD Héroïque s Bryanem Hymelem nominaci na International Opera Awards a v roce 2017 za CD Bohemian Rhapsody s Gáborem Boldoczkým nominaci na International Classical Music Award (ICMA). V srpnu 2018 vyšlo na prestižním světovém labelu Warner Classics profilové album PKF — Prague Philharmonia s díly Maurice Ravela, Clauda Debussyho a George Bizeta (společně s pianistou Andrewem von Oeyenem a pod vedením Emmanuela Villauma).

 

za podpory
generální partner
hlavní partner
generální mediální partner
hlavní mediální partner