Buzzi. Saint-Saëns. Beethoven

Komorní cyklus K
Barokní refektář Profesního domu
Malostranské nám. 2/25, Praha 1

Kapacitu sálu omezují platná vládní opatření, momentálně je vyčerpána.

400 | 300 Kč (senioři 65+) | 100 Kč (studenti a děti do 15 let) | rodinná vstupenka: 100 Kč na osobu | donátorská vstupenka 2 000 Kč

TRIO INCENDIO
Filip Zaykov — housle
Vilém Petras — violoncello
Karolína Františová — klavír

HOSTÉ:
Eva Garajová
 — mezzosoprán
Václav Fürbach — fagot

LUDWIG VAN BEETHOVEN
Velšské písně pro soprán a klavírní trio WoO155 v úpravě pro mezzosoprán (výběr)
CAMILLE SAINT-SAËNS
Sonáta pro fagot a klavír G dur op. 168
Klavírní trio č. 2 e moll op. 92
MARIO BUZZI
Suita ze scénické hudby ke hře Woodyho Allena Sex noci svatojánské pro housle, violoncello, fagot a klavír (světová premiéra)
Árie „Questa maladetta porta si blocca“ (Ty prokleté dveře se zasekly) a „Già la luna è in mezzo al mare“ (Měsíc už je napůl v moři) ze scénické hudby ke hře Maškaráda Terryho Pratchetta a Stephena Briggse pro soprán, housle, violoncello, fagot a klavír (úprava pro mezzosoprán)

Trio Incendio

Karolína Františová, Filip Zaykov a Vilém Petras si spolu poprvé zahráli v roce 2016 jako členové Akademie komorní hudby (AKH) a následně se rozhodli založit trio na HAMU. Uměleckým ředitelem AKH je Tomáš Jamník, se kterým Trio Incendio také často spolupracuje.   Prvním soutěžním úspěchem tria bylo vítězství v prestižní soutěži Gianni Bergamo Classic Music Award ve švýcarském Luganu a od té doby zvítězilo v několika dalších soutěžích, jako například COOP Music Awards v Cremoně, Concorso Internazionale di Interpretazione Musicale “Marcello Pontillo“ ve Florencii, Lodź International Chamber Music Competition, Concorso „Massimiliano Antonelii“ v Latině a Soutěži Bohuslava Martinů v Praze, kde Trio Incendio obdrželo i Cenu Bohuslava Martinů za nejlepší interpretaci autorova díla.  Trio Incendio je členským souborem European Chamber Music Academy (ECMA) – tato organizace pořádá pro vybrané mladé evropské ansámbly koncerty a mistrovské kurzy po Evropě, což dává triu možnost se dále rozvíjet pod vedením předních pedagogů a komorních hráčů, jakými jsou například Johaness Meissl a další členové Artis Quartettu, Hatto Beyerle (Alban Berg Quartet), Hyung-ki Joo, Avedis Koyoumdjian, Itamar Golan, Jan Talich a Petr Prause (Talichovo kvarteto) nebo Dirk Mommertz (Fauré Quartet) a představit se na koncertních pódiích v mnoha zemích (např. ve Velké Británii, Norsku, Litvě, Rakousku či Itálii). Velkou inspirací byl pro všechny členy také masterclass s Alfredem Brendelem v Sukově síni Rudolfina.  Trio Incendio se již třikrát zúčastnilo Mezinárodní letní akademie ISA v rakouském Reichenau, kterou organizuje Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni. V soutěžích konaných během této akademie získalo trio cenu Bohuslava Martinů, cenu AHUV za interpretaci české soudobé hudby, cenu Wiener Klassik za interpretaci děl vídeňského klasicismu, cenu pro nejlepší komorní soubor i cenu publika.  Trio má již za sebou vystoupení v předních evropských koncertních síních, jakými jsou Rudolfinum, Berlínská filharmonie nebo Wigmore Hall v Londýně.

Eva Garajová — mezzosoprán

eva

Mezzosopranistka Eva Garajová je absolventkou Konzervatoře v Bratislavě (Ružena Illenbergerová) a Vysoké školy múzických umění v Bratislavě (Hana Štolfová-Bandová). Dále studovala v Osimu, (Accademia d’arte lirica – Mario Melani), v Buffalu (Gary Burgess) a na mistrovských kuzrech u Enzy Ferrari, Julie Hamari a Christy Ludwig.

Během svých zahraničních stáží se představila v titulní roli Lukrecie v opeře Benjamina Brittena The Rape of Lucretia a v Pucciniho opeře Suor Angelica v Greater Buffalo Opera Company. Již jako studentka VŠMU se stala členkou Komorní opery v Bratislavě a v roce 1995 debutovala jako Olga v opeře Evžen Oněgin v Banské Bystrici.

V témže roce začala spolupracovat se Státní operou Praha, kde během svého působení nastudovala více než dvacet rolí světového operního repertoáru (mimo jiné Mozart – Cosi fan tutte, Rossini – II Turco in Italia, Bizet – Carmen, Boito – Nerone, Ponchielli – La Gioconda, Janáček – Káťa Kabanová). V roce 2000 získala prestižní Cenu Masarykovy akademie umění a Cenu Gustava Mahlera Evropské unie za umění.

V roce 2006 vystoupila v Bratislavě jako host galakoncertu José Carrerase se španělskými a italskými písněmi. Zúčastnila se též přípravy filmové nahrávky opery Liška Bystrouška (Deutsches Symhonie Orchester v Berlíně a dirigent Kent Nagano) a nahrávky této opery pro BBC ve spolupráci s ČT Brno (2002 – 2004). S Filharmonií Brno a dirigentem Sirem Charlesem Mackerrasem a znovu na festivalu Pražské jaro 2007 s Pražskými symfoniky zpívala v Glagolské mši Leoše Janáčka. Pravidelně účinkuje se špičkovými symfonickými a komorními orchestry, zejména se Slovenskou filharmonií (Beethoven, Liszt – Missa solemnis, Mozart, Verdi – Requiem, Dvořák, Rossini – Stabat Mater, Berlioz – La Mort de Cléopatre) a Státním komorním orchestrem Žilina.

Václav Fürbach — fagot

v

Fagotista Václav Fürbach zastává v současné době post prvního fagotisty v PKF — Prague Philharmonia a v Symfonickém orchestru hlavního města Prahy FOK. Předtím působil na stejné pozici ve Filharmonii Brno a v Posádkové hudbě Praha. Původně se věnoval hře na klarinet a akordeon. Fagot začal studovat nejdříve na Vojenské konzervatoři v Roudnici nad Labem (Miroslav Loučka) a poté na Pražské konzervatoři (Michael Verner) a Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze ve třídě Františka Hermana a Jiřího Seidla. Vedle hry v orchestru se věnuje rovněž hudbě komorní, je členem Prague Philharmonia Wind Quintet a souboru Juventus Collegium FOK.

Za podpory
Hl.město Praha
Ministerstvo kultury
Generální partner
Komerční banka
Hlavní partner
Hyundai
Generální mediální partner
Česká televize
Hlavní mediální partner
Hospodářské noviny
Patron
RSBC
Partneři
SIKO
BENU
Centrální depozitář cenných papírů
Mozart Prague