Eva Garajová — mezzosoprán
Mezzosopranistka Eva Garajová je absolventkou Konzervatoře v Bratislavě (Ružena Illenbergerová) a Vysoké školy múzických umění v Bratislavě (Hana Štolfová-Bandová). Dále studovala v Osimu, (Accademia d’arte lirica – Mario Melani), v Buffalu (Gary Burgess) a na mistrovských kuzrech u Enzy Ferrari, Julie Hamari a Christy Ludwig.
Během svých zahraničních stáží se představila v titulní roli Lukrecie v opeře Benjamina Brittena The Rape of Lucretia a v Pucciniho opeře Suor Angelica v Greater Buffalo Opera Company. Již jako studentka VŠMU se stala členkou Komorní opery v Bratislavě a v roce 1995 debutovala jako Olga v opeře Evžen Oněgin v Banské Bystrici.
V témže roce začala spolupracovat se Státní operou Praha, kde během svého působení nastudovala více než dvacet rolí světového operního repertoáru (mimo jiné Mozart – Cosi fan tutte, Rossini – II Turco in Italia, Bizet – Carmen, Boito – Nerone, Ponchielli – La Gioconda, Janáček – Káťa Kabanová). V roce 2000 získala prestižní Cenu Masarykovy akademie umění a Cenu Gustava Mahlera Evropské unie za umění.
V roce 2006 vystoupila v Bratislavě jako host galakoncertu José Carrerase se španělskými a italskými písněmi. Zúčastnila se též přípravy filmové nahrávky opery Liška Bystrouška (Deutsches Symhonie Orchester v Berlíně a dirigent Kent Nagano) a nahrávky této opery pro BBC ve spolupráci s ČT Brno (2002 – 2004). S Filharmonií Brno a dirigentem Sirem Charlesem Mackerrasem a znovu na festivalu Pražské jaro 2007 s Pražskými symfoniky zpívala v Glagolské mši Leoše Janáčka. Pravidelně účinkuje se špičkovými symfonickými a komorními orchestry, zejména se Slovenskou filharmonií (Beethoven, Liszt – Missa solemnis, Mozart, Verdi – Requiem, Dvořák, Rossini – Stabat Mater, Berlioz – La Mort de Cléopatre) a Státním komorním orchestrem Žilina.
Spolupracuje i s Českou filharmonií, Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu a dirigentem Vladimírem Válkem (Křička – Severní noci a Stravinský – Oedipus Rex, Mahler – Symfonie č. 2), dirigentem Petrem Altrichtrem ( Filharmonie Brno, Slovenská filharmonia), Pražskou komorní filharmonií s dirigentem Jiřím Bělohlávkem (Beethoven – Missa solemnis). Účinkování ve skladbě Zápisník zmizelého na festivalu Autunno musicale a Como (2002) znamenalo počátek spolupráce s klavíristou Marianem Lapšanským.
Dnes je Eva Garajová zařazena mezi nejvýznamnější interprety písňové literatury své generace v Česku i na Slovensku. Její nahrávky pro vydavatelství Arco Diva vzbuzují svou autentičností pozornost i na mezinárodní hudební scéně.
V roce 2014 iniciovala založení festivalu v Karlově Studánce, kterého je uměleckým garantem a je zakladatelkou komorního cyklu Pražské múzy a Nadačního fondu Evy Garajové pro komorní hudbu.
Václav Fürbach — fagot
Fagotista Václav Fürbach zastává v současné době post prvního fagotisty v PKF — Prague Philharmonia a v Symfonickém orchestru hlavního města Prahy FOK. Předtím působil na stejné pozici ve Filharmonii Brno a v Posádkové hudbě Praha. Původně se věnoval hře na klarinet a akordeon. Fagot začal studovat nejdříve na Vojenské konzervatoři v Roudnici nad Labem (Miroslav Loučka) a poté na Pražské konzervatoři (Michael Verner) a Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze ve třídě Františka Hermana a Jiřího Seidla. Vedle hry v orchestru se věnuje rovněž hudbě komorní, je členem Prague Philharmonia Wind Quintet a souboru Juventus Collegium FOK.
Trio Incendio
Karolína Františová, Filip Zaykov a Vilém Petras si spolu poprvé zahráli v roce 2016 jako členové Akademie komorní hudby (AKH) a následně se rozhodli založit trio na HAMU. Uměleckým ředitelem AKH je Tomáš Jamník, se kterým Trio Incendio také často spolupracuje. Prvním soutěžním úspěchem tria bylo vítězství v prestižní soutěži Gianni Bergamo Classic Music Award ve švýcarském Luganu a od té doby zvítězilo v několika dalších soutěžích, jako například COOP Music Awards v Cremoně, Concorso Internazionale di Interpretazione Musicale “Marcello Pontillo“ ve Florencii, Lodź International Chamber Music Competition, Concorso „Massimiliano Antonelii“ v Latině a Soutěži Bohuslava Martinů v Praze, kde Trio Incendio obdrželo i Cenu Bohuslava Martinů za nejlepší interpretaci autorova díla. Trio Incendio je členským souborem European Chamber Music Academy (ECMA) – tato organizace pořádá pro vybrané mladé evropské ansámbly koncerty a mistrovské kurzy po Evropě, což dává triu možnost se dále rozvíjet pod vedením předních pedagogů a komorních hráčů, jakými jsou například Johaness Meissl a další členové Artis Quartettu, Hatto Beyerle (Alban Berg Quartet), Hyung-ki Joo, Avedis Koyoumdjian, Itamar Golan, Jan Talich a Petr Prause (Talichovo kvarteto) nebo Dirk Mommertz (Fauré Quartet) a představit se na koncertních pódiích v mnoha zemích (např. ve Velké Británii, Norsku, Litvě, Rakousku či Itálii). Velkou inspirací byl pro všechny členy také masterclass s Alfredem Brendelem v Sukově síni Rudolfina. Trio Incendio se již třikrát zúčastnilo Mezinárodní letní akademie ISA v rakouském Reichenau, kterou organizuje Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni. V soutěžích konaných během této akademie získalo trio cenu Bohuslava Martinů, cenu AHUV za interpretaci české soudobé hudby, cenu Wiener Klassik za interpretaci děl vídeňského klasicismu, cenu pro nejlepší komorní soubor i cenu publika. Trio má již za sebou vystoupení v předních evropských koncertních síních, jakými jsou Rudolfinum, Berlínská filharmonie nebo Wigmore Hall v Londýně.