25. jubilejní sezona
DOTKNI SE ZVUKU
komorní cyklus K

Buzzi. Saint-Saëns. Beethoven

K2
Buzzi. Saint-Saëns. Beethoven

LUDWIG VAN BEETHOVEN
Velšské písně pro soprán a klavírní trio WoO155 v úpravě pro mezzosoprán (výběr)
CAMILLE SAINT-SAËNS
Sonáta pro fagot a klavír G dur op. 168
Klavírní trio č. 2 e moll op. 92
MARIO BUZZI
Suita ze scénické hudby ke hře Woodyho Allena Sex noci svatojánské pro housle, violoncello, fagot a klavír (světová premiéra)
Árie „Questa maladetta porta si blocca“ (Ty prokleté dveře se zasekly) a „Già la luna è in mezzo al mare“ (Měsíc už je napůl v moři) ze scénické hudby ke hře Maškaráda Terryho Pratchetta a Stephena Briggse pro soprán, housle, violoncello, fagot a klavír (úprava pro mezzosoprán)

Eva Garajovámezzosoprán
Tomáš Františfagot
TRIO INCENDIO
Filip Zaykovhousle Vilém Petrasvioloncello Karolína Františováklavír

300 | 250 Kč (senioři 65+) | 100 Kč (studenti a děti do 15 let) | rodinná vstupenka: 100 Kč na osobu | donátorská vstupenka 2 000 Kč

 

Eva Garajová — mezzosoprán

Mezzosopranistka Eva Garajová je absolventkou Konzervatoře v Bratislavě (Ružena Illenbergerová) a Vysoké školy múzických umění v Bratislavě (Hana Štolfová-Bandová). Dále studovala v Osimu, (Accademia d’arte lirica – Mario Melani), v Buffalu (Gary Burgess) a na mistrovských kuzrech u Enzy Ferrari, Julie Hamari a Christy Ludwig. 
Během svých zahraničních stáží se představila v titulní roli Lukrecie v opeře Benjamina Brittena The Rape of Lucretia a v Pucciniho opeře Suor Angelica v Greater Buffalo Opera Company. Již jako studentka VŠMU se stala členkou Komorní opery v Bratislavě a v roce 1995 debutovala jako Olga v opeře Evžen Oněgin v Banské Bystrici. 
V témže roce začala spolupracovat se Státní operou Praha, kde během svého působení nastudovala více než dvacet rolí světového operního repertoáru (mimo jiné Mozart – Cosi fan tutte, Rossini – II Turco in Italia, Bizet – Carmen, Boito – Nerone, Ponchielli – La Gioconda, Janáček – Káťa Kabanová). V roce 2000 získala prestižní Cenu Masarykovy akademie umění a Cenu Gustava Mahlera Evropské unie za umění. 
V roce 2006 vystoupila v Bratislavě jako host galakoncertu José Carrerase se španělskými a italskými písněmi. Zúčastnila se též přípravy filmové nahrávky opery Liška Bystrouška (Deutsches Symhonie Orchester v Berlíně a dirigent Kent Nagano) a nahrávky této opery pro BBC ve spolupráci s ČT Brno (2002 – 2004). S Filharmonií Brno a dirigentem Sirem Charlesem Mackerrasem a znovu na festivalu Pražské jaro 2007 s Pražskými symfoniky zpívala v Glagolské mši Leoše Janáčka. Pravidelně účinkuje se špičkovými symfonickými a komorními orchestry, zejména se Slovenskou filharmonií (Beethoven, Liszt – Missa solemnis, Mozart, Verdi – Requiem, Dvořák, Rossini – Stabat Mater, Berlioz – La Mort de Cléopatre) a Státním komorním orchestrem Žilina. 
Spolupracuje i s Českou filharmonií, Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu a dirigentem Vladimírem Válkem (Křička – Severní noci a Stravinský – Oedipus Rex, Mahler – Symfonie č. 2), dirigentem Petrem Altrichtrem ( Filharmonie Brno, Slovenská filharmonia), Pražskou komorní filharmonií s dirigentem Jiřím Bělohlávkem (Beethoven – Missa solemnis). Účinkování ve skladbě Zápisník zmizelého na festivalu Autunno musicale a Como (2002) znamenalo počátek spolupráce s klavíristou Marianem Lapšanským.   
Dnes je Eva Garajová zařazena mezi nejvýznamnější interprety písňové literatury své generace v Česku i na Slovensku. Její nahrávky pro vydavatelství Arco Diva vzbuzují svou autentičností pozornost i na mezinárodní hudební scéně.   
V roce 2014 iniciovala založení festivalu v Karlově Studánce, kterého je uměleckým garantem a je zakladatelkou komorního cyklu Pražské múzy a Nadačního fondu Evy Garajové pro komorní hudbu. 

Tomáš Františ — fagot

Vystudoval Konzervatoř Brno pod vedením Jiřího Nykodýma a Akademii múzických umění v Praze u Jiřího Seidla a Františka Hermana.
Zvítězil v několika interpretačních soutěžích (Kroměříž 1994, Chomutov 1995, Olomouc 2000) V roce 2002 se stal laureátem Mezinárodní soutěže Pražské jaro. S fagotovým kvartetem Fagotti Brunenses získal 2. cenu na Mezinárodní soutěži fagotových kvartet v Postupimi v roce 1995.
Od roku 1993 působil jako sólofagotista ve Filharmonii Brno. Stejnou pozici zastává od roku 1994 v nově založené Pražské komorní filharmonii (dnes PKF – Prague Philharmonia). Členem České filharmonie je od roku 2013. V České republice premiéroval s orchetrem fagotové koncerty francouzských autorů André Joliveta (1999), Jeana Françaixe (2000) a českého skladatele Martina Hyblera (2008). Sólově vystupuje s významnými domácími orchestry, např. s Českou filharmonií, PKF – Prague Philharmonia, Filharmonií Brno, Komorní filharmonií Pardubice, Plzeňskou filharmonií a dalšími.
Je zakládajícím členem souboru Prague Modern a zakladatelem Mezinárodního hudebního festivalu Haná. Hudba 20. Století a soudobá hudba tvoří podstatnou část aktivní interpretační činnosti. Pravidelně se účastní nahrávacích projektů s francouzským fagotistou a dirigentem Pascalem Gallois. Mimo zmíněného souboru Fagoti Brunensis je členem souboru Trio Aloe a členem komorního souboru České filharmonie.
V roce 2013 založil s kolegy z České filharmonie Český spolek dvouplátkových nástrojů a letní hudební kurz pro dvouplátkové nástroje - Letní fagotovou akademie v Ratajích nad Sázavou. Ve spolku spolupracuje na tvorbě projektů České dvouplátkové sympozium a cyklu Výchovných koncertů pro Základní (a umělecké) školy, jejichž hlavní náplní je propagace hry na fagot. Spolupracuje s Národním institutem pro další vzdělávání (NIDV), kde realizuje kurzy pro učitele základních uměleckých škol. V letech 2003–2007 vyučoval na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. V letech 2003 - 2013 působil na letní hudební akademii Prag – Wien – Budapest v rakouském Semmeringu. Od roku 2007 vyučuje na Pražské konzervatoři.

Trio Incendio

Karolína Františová, Filip Zaykov a Vilém Petras si spolu poprvé zahráli v roce 2016 jako členové Akademie komorní hudby (AKH) a následně se rozhodli založit trio na HAMU. Uměleckým ředitelem AKH je Tomáš Jamník, se kterým Trio Incendio také často spolupracuje.   Prvním soutěžním úspěchem tria bylo vítězství v prestižní soutěži Gianni Bergamo Classic Music Award ve švýcarském Luganu a od té doby zvítězilo v několika dalších soutěžích, jako například COOP Music Awards v Cremoně, Concorso Internazionale di Interpretazione Musicale “Marcello Pontillo“ ve Florencii, Lodź International Chamber Music Competition, Concorso „Massimiliano Antonelii“ v Latině a Soutěži Bohuslava Martinů v Praze, kde Trio Incendio obdrželo i Cenu Bohuslava Martinů za nejlepší interpretaci autorova díla.  Trio Incendio je členským souborem European Chamber Music Academy (ECMA) – tato organizace pořádá pro vybrané mladé evropské ansámbly koncerty a mistrovské kurzy po Evropě, což dává triu možnost se dále rozvíjet pod vedením předních pedagogů a komorních hráčů, jakými jsou například Johaness Meissl a další členové Artis Quartettu, Hatto Beyerle (Alban Berg Quartet), Hyung-ki Joo, Avedis Koyoumdjian, Itamar Golan, Jan Talich a Petr Prause (Talichovo kvarteto) nebo Dirk Mommertz (Fauré Quartet) a představit se na koncertních pódiích v mnoha zemích (např. ve Velké Británii, Norsku, Litvě, Rakousku či Itálii). Velkou inspirací byl pro všechny členy také masterclass s Alfredem Brendelem v Sukově síni Rudolfina.  Trio Incendio se již třikrát zúčastnilo Mezinárodní letní akademie ISA v rakouském Reichenau, kterou organizuje Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni. V soutěžích konaných během této akademie získalo trio cenu Bohuslava Martinů, cenu AHUV za interpretaci české soudobé hudby, cenu Wiener Klassik za interpretaci děl vídeňského klasicismu, cenu pro nejlepší komorní soubor i cenu publika.  Trio má již za sebou vystoupení v předních evropských koncertních síních, jakými jsou Rudolfinum, Berlínská filharmonie nebo Wigmore Hall v Londýně.  

 

za podpory
partneři
generální partner
hlavní partner
generální mediální partner
hlavní mediální partner