Mozart. Penderecki. Gluck. Martinů

Orchestrální cyklus A
Dvořákova síň Rudolfina

Koncerty v Rudolfinu jsou hudební zážitek na světové úrovni. Dvořákova síň hostila mnoho světoznámých orchestrů a sólistů.

náměstí Jana Palacha 79/1, Praha 1

Prodej jednotlivých vstupenek začne 14. 5. 2024 v 10:00 hod.

Koupit abonmá

Abonmá 5 500 Kč | 4 800 Kč | 4 100 Kč | 3 000 Kč
Abonmá senior (65+) 5 000 Kč | 4 300 Kč | 3 800 Kč | 2 700 Kč
Jednotlivé vstupenky 1 300 Kč | 900 Kč | 700 Kč | 500 Kč | stání 200 Kč

Stathis Karapanos flétna

Jean-François Ehrlich vypravěč

Łukasz Borowiczdirigent

Wolfgang Amadeus Mozart
Idomeneo, baletní hudba, KV 367

Krzysztof Penderecki
Sinfonietta č. 2 pro flétnu a smyčce

Wolfgang Amadeus Mozart
Koncert pro flétnu a orchestr č. 2 D dur, KV 314

Christoph Willibald Gluck
Don Juan, hudba z baletu (výběr)

Bohuslav Martinů
Šach králi (Échec au Roi), jazzový balet o jednom dějství, H 186

V minulé sezoně natočil řecký flétnista Stathis Karapanos společně s orchestrem Prague Philharmonia album pro prestižní vydavatelství Warner Classics. Zní na něm kompletní repertoár pro flétnu a orchestr Krzysztofa Pendereckého, vůdčí osobnosti polské hudby uplynulých dekád.

Jednu z těchto skladeb, Sinfoniettu pro flétnu a smyčce, si budou moci posluchači v tomto spojení vychutnat na čtvrtém večeru cyklu A i naživo pod vedením polského dirigenta Łukasze Borowicze. Společně provedou ještě Mozartův Koncert pro flétnu a orchestr č. 2 D dur.

První koncert roku 2025 nám představí také taneční hudbu různých stylových období. Osmnácté století zastoupí balety z Mozartova Idomenea a Gluckův Don Juan, tedy díla, která od sebe sice dělí dvacet let, ale jež spojuje stejná inspirace silnou francouzskou taneční tradicí. Gluck svého Dona Juana psal dokonce přímo pro Paříž a Mozart při komponování baletní hudby k Idomeneovi těžil ze zážitků načerpaných během svého pařížského pobytu.

Třetí balet večera, Šach králi (Échec au Roi), se rovněž vztahuje k městu nad Seinou. Jeho autor Bohuslav Martinů je s francouzskou metropolí neodmyslitelně spjatý a právě zde také ve 30. letech 20. století, v době komponování svých tří baletů, dotvářel svůj osobitý kompoziční jazyk, do kterého vpravil taktéž prvky jazzu.

Za podpory
Hl.město Praha
Ministerstvo kultury
Generální partner
Komerční banka
Hlavní partner
Hyundai
Generální mediální partner
Česká televize
Hlavní mediální partner
Hospodářské noviny
Patron
RSBC
Partneři
SIKO
BENU
Centrální depozitář cenných papírů
Mozart Prague