25. jubilejní sezona
DOTKNI SE ZVUKU
vyhledat

Aleš Bluma, KlasikaPlus, 9. října 2018

Sté výročí republiky oslavila i PKF
... Orchestr se pod vedením Mariána Lejavy překonával. Sóla bicích byla jedna z nejlepších, co jsem kdy slyšel, na špičkové úrovni hrály i žestě.  Orchestr si sál plně podmanil, až mrazilo v zádech. Obecenstvo ocenilo provedení dlouhodobým potleskem a voláním bravo. celá kritika

První skvělé ohlasy ve světovém tisku na naši profilovou desku u Warner Classics!

London Sunday Times
Francouzský program v podání Villaumova orchestru PKF vtěsnává raritu mezi dva populární mistrovské kusy: von Oeyen je citlivým, jiskřivým sólistou v Debussyho rané a netypické Fantazii pro klavír a orchestr. Villaume předvádí přímo magický smysl pro rytmus a texturu v Ravelově Mé matce huse a obzvláště v Bizetově mladistvé Symfonii C dur sršící čirou radostí.

Grammophon: The Listening Room: Episode 44
Vrcholem tohoto týdne je pro mne jiskřivá Bizetova Symfonie C dur v podání Pražanů.

Classica (*****)
... Čeští hudebníci předvádí zázračné finesy… V Bizetově Symfonii C dur je práce dirigenta symbolická. Začíná lehkým krokem, v nenuceném, skákavém tempu. Neslýcháváme zde velmi často tak hladké, nenucené smyčce, se kterými se pojí krásný, barvitý zvuk dechových nástrojů. Zvuková křehkost vnáší šarm také do suity Má matka husa, křehkost přirozená, bez jakékoliv strojenosti.

Český rozhlas, Album dne

Luboš Stehlík, Harmonie, 18. září 2018

Hradní kouzla...
Jakkoliv dobře znám charismatičnost orchestru, bezprostřednost projevu, muzikálnost jeho členů, přesto mě Ravel svou něhou nadchl. Jsem si jist, že značný podíl na skvostném výsledku měl dirigent a že nejspíš dokázal „svoje ovečky“ získat pro své vidění Husy. Bezpochyby nejlepší živé provedení, jehož jsem byl svědkem! Byl to večer plný kouzel. celá kritika

operaplus.cz, Svatava Barančicová, 15. září 2018

Sarah Chang: Ikona hudebního úspěchu
A bylo slyšet, že dirigent má k tomuto půvabnému dílu nejen blízký citový vztah, ale především mu dokonale rozumí a jeho interpretační výstavbu má promyšlenou do každého detailu. Právě v tak křehkých skladbách se nejlépe ukáže souznění orchestru s dirigentem a úvodní Ravel potvrdil, že v případě PKF a Emmanuela Villauma existuje velké porozumění. Hráči byli vůči svému šéfdirigentovi maximálně pozorní, vykouzlili všechny jemnosti, finesy a barvy, doslova zvukem namalovanou plochu stvořili ve třetí části (Šeredka, vládkyně pagod). Celá interpretace se vyznačovala velkou mírou plasticity – od dramatu ke ztišení a následné katarzi, jak se podařilo na malé ploše čtvrté části (Rozhovor Krásky a Zvířete). V páté části (Čarovná zahrada) zazněl onen známý sametový zvuk smyčců, kterým je PKF proslulá, a hráči s dirigentem tuto rozsahem nedlouhou, zhruba dvacetiminutovou skladbu dovedli k ohromujícímu závěru. celá kritika

KlasikaPlus.cz, Alena Sojková, 15. září 2018

PKF – Prague Philharmonia zahájila sezonu brilantně
Nyní mohl orchestr vzdát touto skladbou poctu svému zakladateli a předvedl opravdu to nejlepší, co v něm je. Především okouzlující měkký zvuk, vycizelované jemné linky smyčců, barevnost a smyslnost vedená zkušenou rukou francouzského dirigenta. Inspirovaný přednes, krásu a hloubku emocí, přestože primárně je to skladba „z dětského světa“ pohádek, s vtipnými zvukomalebnými detaily. Mírná melodie Růženky, rozpustilý Paleček, pískání ptáčků, dialog Krásky se Zvířetem (líbezné melodie střídají burleskní pokřivené motivy) a tak dále, až skladba dospěje do poslední části Čarovná zahrada. Úchvatná melodie zcela zahltí smysly posluchače, unáší jej na nějaké magické místo v dětství, do dokonalé krajiny prozářené sluncem a štěstím. Sám dirigent Villaume to vyjádřil takto: „Dílo, u kterého mám vždy v závěru pocit, že mne objala všechna krása a rozlehlost vesmíru.“ Zvuk orchestru v závěru mohutněl, po celou dobu tlumené barvy se naplno rozzářily a efekt byl dokonalý. Ve Španělském sále, kde je akustika někdy docela problém, zněla PKF fantasticky. celá kritika

za podpory
generální partner
hlavní partner
generální mediální partner
hlavní mediální partner